2 Ocak 2013 Çarşamba

Skyfall 2012 - Felaket Bulutu 2006

Son dönemde izlediğim üç filmi birden yazmalıyım çünkü şuan örmekte olduğum kazak sinirlerimi o kadar bozuyorki, bir an önce yazıp gitmeyi planlıyorum, gidip ördüğüm kolları söküp tekrar örücem ve bunu ilk defa yapmıyor olacağım... Bazen diyorum ki örgü hobi senin neyine otur mis gibi filmlerini izle, düşüncelerini yaz, epiliptik bisikletinde sürat yap... Ooof of...

Önce Skyfall 2012;

007 olarak Daniel Craig'in zirve yaptığı bir film olmuş. Aksiyon olarak izleyiciyi doyuruyor. Filmde Bondun M'e olan sadakati sınanıyor. M geçmişiyle yüzleşirken Bond onu hayatta tutmaya çalışır. Olay bu kadar sade... Geri kalan vurdu kırdı maşallah... İstanbul ile ilgili kısımlara çok yorum yapmıycam, daha kötülerini de izledik çünkü. Ama Şangay ve İstanbulun lanse ediliş şekilleri arasında dağlar kadar fark var mı evet var... Son olarak 007nin aşk hayatı? ahh evet işler açık bayağı ;) Imdb 8.1, sinemalar 7.1, filmmania 7.0

Die Wolke yani Türkçe adıyla Bulut denen 2006 yapımı Alman filmidir. 
Filmde ALmanyada bir nükleer kaza meydana gelir ve 38bin kişi hayatını kaybeder, Hayatta kalanlar arasında yeni sevgili olmuş bir çift vardır.Hayatta kaldıklarına sevinemezler çünkü önce Hannah'ın kazadan etkilendiği sonrada sevgilisinin etkilendiği öğrenilir ve bir yandan hastalıkla mücadele ederken diğer yandan birbirlerine sımsıkı sarılırlar...

Aslında film çok sığ olmuş, yani konu güzel ama işleniş çok sıradan. Yani nükleer kaza olduğunu sadece siren sesinden anlıyorsunuz. En azından bir reaktör gösterebilirlerdi, ya da bir patlama... Bu anlamda sürekli seyircinin hayal gücüne bırakmaları sıkıyor insanı.. Beni en çok etkileyen, annesini kaybeden Hannah'nın erkek kardeşini korumak için yaptıkları ve onu kaybediş şekliydi... 

Filmin puanları yüksek ama bence abartılmış: Imdb 6.5, sinemalar 8.8,filmmania 6.0

Şimdi kazağıma geri dönüp nasıl kurtarırım bir düşünmeliyim...

2 yorum:

  1. bulut bilmiyodum.
    skyfall çok beğendim.
    bu bond filmi rekor kırdı.
    tüm zamanların en çok kazanan bond filmi oldu.
    bir milyar doları geçti yani.
    :)
    örgü.
    :)
    bi sakin ol yaaa.
    :)

    YanıtlaSil
  2. off paraya bak :S

    örgü işi bayağı sardı beni, sürekli üretim halindeyim tek sorun film izlememi engelliyor bazen:(

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...