30 Eylül 2012 Pazar

Doğalgaz Zammı Üzerine

Son birkaç gündür doğalgaza %10-15 zam gelecekmiş haberleri gündemde yer aladursun, benim annem son bir aydır "kızım biraz toplu gaz al, bu ay sonuna kesin zam gelir, hep böyle olur" diye başımın etini yedi durdu.  Bende belki evi değiştiririm diye annemin sözünü dinlemedim, almadım. Ama...

Son dönemde Ankara'da kiralık ev bulmak deveye hendek atlatmak kadar zor, ev sahiplerinin ikinci evleri için bir kira bedeli kadar vergi vermeleri gibi bir durum ortaya çıkınca herkes evini satmaya çalışır oldu. Böyle olunca kiralık ev bulmak zorlaştı ve ayrıca köpek bağlasam durmaz diyeceğimiz tarzda evler kıymete bindi. Netice: 1000TL kiraya verecek kadar zengin değilim yani istediğim fiyata istediğim kalitede kiralık ev bulamadım, taşınamadım... 

Eeee gazda alamıycam diye dertlenirken, aldığım gazı şimdilik yüklemeyip kartta tutarsam daha sonra paramın iade edilebileceğini öğrendim ve Cuma günü koşarak gaz almaya gittim. PTT'de denedim şansımı, olmadı, ortalık ana-baba günüydü, ordan metroya koştum; tamda Cuma saatiydi, metronun altı Hacıbayram camiisinden daha kalabalıktı, nefes alınmıyordu ki o halde bile çooook uzun kuyruklar vardı. Açıkçası kalabalıkta beni çok ürküttü,son dönem terör olaylarından sonra nasıl korkmayalım! Şansımı iş yerimdeki PTT'de deneyim dedim, ordada olmadı. Çok koşturdum, ayaklarıma karasular indi ama henüz vazgeçmek için erkendi, çünkü hırs yapmıştım...

Dün erkenden Kızılaya inip metroya gittim yine, herkes benim gibi düşünmüş sanırım yine çooooook uzun kuyruklar vardı, aşağıdaki resim metrodan bir kare, ben çekmedim ama tamda benim beklediğim sıra da buydu, yaklaşık on farklı noktada bu uzunlukta kuyruk vardı, sıraya girdiğinizde bankoyu görmüyorsunuz bile, tam 35 dak.bekledim ve aldım. Tahminimin ötesinde çok hızlı ilerledi sıra, sistem ve çalışanlar çok hızlıydı..İlğinç!!

Sonra yarış kazanmış bir sporcu edasıyla metrodan çıktım ve durdum, ne yapıyorum ben yaaa, nasılda bu saçma sistemin bir parçası oldum, o an kendimden ve yaşamak zorunda kaldığım bu şehirden, bu sistemden nefret ettim. Kış gelmeden, kullanmadığım hayali bir gaz için bi ton para verdim, bizim olmayan bir gaz için,ya iki gün sonra gazı keserse dış kuvvetler, vermiyoruz lan artık başınızın çaresine bakın derlerse, bizde kek gibi önceden verdik paraları! Sizin burnunuza da kötü kokular gelmiyor mu, bir şeyler kesinlikle kokuşmuş ama bende mi acaba?!

 ö

1 yorum:

  1. ne diyeyim haklısın.
    biliyorum o metrodaki kuyrukları hep olur görürüm.
    :)

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...