27 Ekim 2012 Cumartesi

bir iyi "Warrior", bir de kötü "Killer Joe"

Önce iyi olan film;

Warrior aksiyon/dram türünde bence başyapıt kalitesinde. Son dönemde izlediğim en duygusal vurdulu-kırdılı filmdi...
2011 yapım yılı, ancak sinemalarda gördüğümü hatırlamıyorum, sinema sektöründe işler nasılyürüyor açıkcası bilmiyorum, bazen vizyona girmemiş bir filmi nette bulup izleyebiliyorsunuz ki genelde yapım yılına bakmadığım için aynı filmi daha sonra sinemalarda görünce şaşırmıyor değilim.
Filmin konusu kısaca şöyle; savaş kahramanı bir genç, savaşta ölen arkadaşının karısına yardımcı olabilmek için "sparta" adı verilen bir turnuvaya katılır. Turnuvaya hazırlanırken de arasının çok kötü olduğu eski ayyaş şimdiki "model baba" dan yardım ister. Ama turnuvaya katılan diğer 15 kişiden başka biri daha vardı ki bizim savaş kahramanı için oldukça özel biridir. Burda kim olduğundan yada onun dramından bahsetmeyim, izleyip görün en iyisi. Film sürprizlerle dolu değil, konuyu en başta anlıyorsunuz ve olayların akışını bekliyorsunuz. Filmi etkileyici yapan oyuncuların performanslarının yanı sıra filmin işlenişi, akışı. Filmdeki her detayı sevdim. Sporcuların ringe çıkarken çalmasını istedikleri müzikleride sevdim, bazılarının hiçbirşey çaldırmamasını da, çünkü filmde çizilen karakterlerle o kadar iyi yakalanmış bir detaydı ki...
Başrolde Tom Hardy, Joel Edgerton ve Nick Nolte var, hepsi birbirinden iyiydi...
Imdb: 8.2
bense 9.0 verirdim...

şimdi sırada kötü olan "katil joe"

Imdb: 7.5
Sinemalar: 7.7
biri bana filmin ne kadar bu kadar yüksek puan aldığını açıklayabilir mi, çünkü ben az sonra 4 puan vereceğim. Filmde verilmek istenen çok ulvi bir mesaj vardı da ben mi anlamadım bilmiyorum, yada 7'nin üstünde puan vermeyi gerektirebilecek filde neyi kaçırdım çok merak ediyorum.
Konusu şöyle; Chris denen çocuğun acil paraya istiyacı vardır, sevilmeyen üvey anneninde yüklü miktarda hayat sigortası var. Eee ölse kimsenin üzülmeyeceği anneyi Joe gel öldür derler. Bayağı kısa oldu ama olay bu. Sonrasında Joe işten önce parasını nakit isteyince işler karışır. Önce Chris'in salak kızkardeşini ( en altta kızın resmi var, üşenmeyin bi bakın, harbi salak yaa, bu kızla çekilen erotik sahneler bana gerilim sahnesi gibi geldi, çok rahatsız oldum) rehin alır ama ne rehin almak, Joe'daki sapık ruh bizim eski gazozlu Türk filmlerinde yok! Joe el koyduğu salak kız kardeşe zamanlar aşık oluyormuş ki ben bu kısmını filmin konusu filmi izledikten sonra okuduğum sitelerden biliyorum. Matthew McConaughey (Joe) yukarda altını çizdiğim salak kızla erotik sahnelerinde o kadar başarılı ki bütün hareketlerinin sapıklığından ileri geldiğini sandım, meğer adam kıza aşıkmışmış. Neyse konusunu, türünü, amacını bir türlü anlayamadığım bu filmi tavsiye etmemekle birlikte, eğerki izlemeyi düşünüyorsanız  aile ve çok samimi olmadığınız arkadaş ortamında izlememenizi tavsiye ediyorum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...