4 Aralık 2010 Cumartesi

Yaşlanmak İstemiyorum!

İnsanlar yaşlandıkça mı huysuzlaşırlar,yoksa huysuz mu doğarlar?Huysuz doğanlar yaşlandıkça dahada mı huysuzlaşır?

Dün akşam hastahaneye bir akrabamızı ziyarete gittik.Dede en az 75 yaşında,belki daha fazla emin değilim...Dede alzheimer hastası ama bi gün önce nasıl başardıysa yataktan düşüp kalçasını kırmış,dün sabah ameliyat oldu ve biz akşamına ziyarete gittik.Durumu korkunçtu.Aslnında ona bakmaya çalışan iki kızının ve bir oğlunun durumuda onun kadar korkunçtu.Dedenin alzheimernı hastahane ortamı ve anestezi tetiklemiş,aşırı tehlikeli bir hale sokmuş.Ne laftan anlıyordu nede sözden..Çocuklarına küfrediyor,ısırmaya çalışıyor,ayağa kalkmaya çalışıyor,sağlam ayağıyla tekmeler savuruyor,herkesin elini kolunu çizmiş tırnaklarıyla,oğluna tükürmüş...vs.Kızları iki gözü iki çeşme ağlıyordu.Doktorların yapmasın dediği herşeyi yapmaya çalışıyordu....

Daha önce karısı bana vurdu dediğinde inanmamıştık.Normalde pısırık denecek kadar sessiz bir adamdır,ninede baya cadalozdur,hani tersini deseler inanırdık,ama dedenin nineye vurmuş olabileceğine hiç inanmamıştık.Dün gece herşeyi yapabilecek durumda olduğunu gördüğümüzde annemle şok geçirdik...Dünya tatlısı o dede gitmiş yerine içine şeytan kaçmış gibi bakan nefretle her lafı söyleyen aksi,huysuz biri gelmişti...Korktum..

Yaşlanmanın en kötü sonuçlarından biri bu olsa gerek;alzheimer...Ne beter bir hastalıkmış...
Sonra başka sevdiğim bir amcamızında alzheimer olduğunu öğrendim...Herkes biliyormuş da bir ben bilmiyormuşum...Ne kötü...Bir gün için iki alzheimer haberi beni çok üzdü..Yaşlanmaktan,birine muhtaç olmaktan hep korktum,anneannem hep şöyle derdi; "ele ayağa düşmeden,oğluma kızıma of dedirtmeden canımı al yarabbim..."Yüzü çok nurluydu anneannemin,Allahımda gönlüne göre verdi,80 yaşını doldurdu ve birden gidiverdi,daha önce ne bir ameliyat yaşadı nede herhangi bir nedenden hastahaneye gitti...Ne kadar şanslı olduğunu dün çok iyi anladım...

Biraz karamsar bir yazı oldu haftasonu bu saatte,affola...

1 yorum:

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...