7 Şubat 2011 Pazartesi

Kurtlar Vadisi "Filistin"


Şimdi görende beni kurtlar vadisi dizisi fanatiklerinde sanacak belki ama değilim,tek bölüm izlemişliğim yoktur.Buna rağmen kurtlar vadisi ırak'ı da bunuda sinemada izledim.Bir çok mantık hatasına,abartılı aksiyon sahnelerine rağmen beğendim.

Teknik açıdan bakıldığında izlediğim en iyi aksiyon Türk filmlerinde biriydi.Savaş sahneleri çok iyi çekilmişti.

Oyunculuk olarak evet Necati Şaşmaz mükemmel değil,ama adam kendini geliştirdi hakkını vermek lazım,aksiyon sahnelerinde çok da zayıf değildi.Özellikle koştuğu bir sahne vardı,ben koşuşunu beğendim,onu beğenince aklıma Fatmagülün Suçu Ne'deki kerimin koşuşu geldi,uyuzum o adamın koşuşuna mesela ;) Bide Erdal Beşikçioğlu var;tamam itiraf ediyorum filmi izlemeye birazda onun için gittim.Son zamanların en iyi oyuncularından biri bence....

Filmin konusu bilindiği üzre;
Gazze’ye insani yardım malzemeleri götürmeye çalışan gemilere yapılan kanlı baskın üzerine Polat Alemdar ve arkadaşları Filistin’e gitmiştir. Yapılacaklar bellidir: Bu baskının askeri planlayıcısı ve yürütücüsü olan İsrailli komutan ele geçirilmelidir.

Filistinlilerle kurulan ilk temaslar sayesinde hedefine adım adım yaklaşmaya çalışan Polat Alemdar’ı bazı sürprizler beklemektedir. Hedeflerindeki kişi olan Moşe Ben Eliezer’in kural tanımaz gaddarlığı ve teknolojik imkânları işleri zorlaştırmaktadır. Polat, Moşe’ye ulaşmaya çalışırken, Filistin’de masum insanların nasıl öldürüldüklerini görür. Moşe, köyleri yıkmakta, çocukları öldürmekte ve Polat’a yardım eden herkesi hapse atmaktadır. Ancak teknolojik imkânlar ve kural tanımazlık, Moşe’yi kurtarmaya yetmeyecektir.

En saçma sahnesi bence  Mematinin Simonu kurtardığı sahneden sonraki kısım,kızı memati kurtarıyor,kız polata sarılıyor :P Bu ne başrolü pohpohlama olayı,pehh
Diğeri ise filmin yarısında silahlar konuşuyor,bizim 21.yy cüneyti polata değil mermi denk gelmesi adamın üstü toz bile olmuyor,ya insanın kafasına taş bile mi düşmez :D

Neyse baştada dediğim gibi bu tarz saçmalıklara rağmen işlediği konu,vermek istediği mesajlar,gündeme getirdiği konuların önemi nedeniyle  filme toz kondurmam.Tıpkı Muhteşem Yüzyıl hakkında düşündüğüm gibi,bırakın insanlar film-dizi aracılığlada olsa geçmişini hatırlasın,bunlara alanında kötü örnekler demek yerine bunlar ilk örnekler,bundan sonrakiler bunlardan daha başarılı, daha gerçekçi olacaktır diyelim ve insanları bu alanlarda birşeyler üretmeye teşvik edelim.

Şu söz ki ne kadar anlamlı;"geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez..."

Film hakkında detaylı bilgi için ; kurtlar vadisi filistin

8 yorum:

  1. gün gelecek bizim kara murat' la dalga geçtiğimiz gibi bizden sonrakiler de polat alemdarla dalga geçecek.

    güzel oldu bu twitter' a atayım.

    YanıtlaSil
  2. ry konuyu çok güzel özetledin :D her işin bir acemiliği olur dimi,bak şimdi zamanında kara muratı çektiler şimdi bir tık ilerlediler,zamanla daha da iyi noktalara gelecektir.Ayrıca İsraili bu kadar açıktan eleştirmekde her babayiğidin harcı değil ;)

    YanıtlaSil
  3. kurtlar vadisi dizisini de filmlerini de hiç izlemedim. ama haklısın, geçmişi öğrenmek için iyi. bir ara filmleri izleyim. iyi anlatmışsın. ve evet geçmiş yok bugün var. hatta gelecek bile yok çünkü her gelecek zaten hemen bugün oluyor :)

    YanıtlaSil
  4. Bir şeyleri hatırlatması açısından önemli tabii. İsrail'i eleştiriyorlar tamam da, bir grup insan da devletin yapamadıklarını senaryolarda görüp mutlu oluyor bu garip değil mi :)

    YanıtlaSil
  5. Yarın sinemaya gidecem ama bu film değil tabiki henüz karar vermedim gerçi:)Ne zaman müsaitsin bu arada cumartesi falan buluşalım ben gitmeden.

    YanıtlaSil
  6. ben filmi izlemedim. o yüzden eleştiri noktasına birşey diyemem. ama iş sadece eleştiride kalıyor. diplomatik ilişkiler, ticari anlaşmalar hala devam ediyor. film popülist amaçlar güdüyor gibi

    YanıtlaSil
  7. bende hepinize katılıyorum bu garip mi acaba:D evet film bazı önemli konuları canlı tutuyor,evet bunu yaparken popülistlik yapıyor(bknz:başrolde sürekli polat var ve filmin ön adı kurtlar vadisi), ve evet ülkemiz kendi kendine yatmeyen üretmeyi bilmeyen,anca boşboş konuşan bir ülke,bir olay olur van minüt deriz kuyuruğu dik tutalım deriz ama biryandan ticari antlaşmalar devam eder,aylarca bari bir özür dilesinler diye bekleriz...Sonra da bu tarz filmlerde egomuzu tatmin etmeye çalışırız...herkese geçmiş olsun ;)

    YanıtlaSil
  8. iyidir iyi yapsınlar böyle şeyler. başkaldıran filmleri severim.

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...