24 Şubat 2011 Perşembe

Sagopa Kajmer Dinlemek...

En sevdiğim şarkıcı diye birşey yok,ya da dinlemediğim biri diye...

Bu gün hangi moddayım??Bir cevabı vardır,birde ona uyan bir şarkı...

Bazen arabesk,bazen sanat müziği,bazen de pop-rock karışık bir şey...

Aynı şarkıyı tekrar tekrar dinlediğimde pek görülmüş değildir...

Zanında Titanik'in film müziğini ezberlemek için tekrar tekrar dinlerken ocakta çaydanlığı yaktığım olmuştur ama ondan sonra pek olmadı böyle şeyler.Çünkü belirli bir tarzım ve her şarkısına bayıldığım biri yoktu.

Taki bir Beyaz Show'da Sagopayı keşfedene kadar...

Vay be dedim,ülkemde böyle sözler yazan birileri varmışda benim haberim yokmuş....

Akşamdan beri annemin "kıs sesini!!bu ne manyadın mı ne diye aynı şarkıyı dinliyorsun...!!!" demelerine aldırmadan aynı şarkıyı dinliyorum;

Gölge Haramileri
varabildiğin yere kadar var..!
var var var...!


Akar sular dönmez geri tıpkı gençliğim gibi,bebekti ceninin ergeni,bir erdi büyümüş meyvesi.
Sakal bıyıkla geride kaldı Yunusun hamlık evresi,sivilce,akne katledildi soldu yüzümün güneşi.
Ve çivisi düşmüş tablolarda bir resimdi kendisi,kükreyen şu gökyüzüde kuşun kilitli kafesi
Tersi döndü güvenin ansızın belirdi dostun hilesi,fincan kahve içtim kursağımda kaldı telvesi.
Kırıştır yalan kahpesi,baştan akıl alır ya cilvesi.Yıkar,geçer bir dostun düşmancasına hamlesi.
İki boy aşmış ihanetin ki kat`i yok bahanesi,hayrından umutsuzum getirme bari şerrini.
Ve hepsi aynı yolda yolcu onca bedenin kellesi,meydan önüne dizilecek ve alınacak ifadesi.
Dualar olmasaydı kim kovardı kalleş iblisi? kalbim ak da pak da desen yüzünden yansır pisliğin.

Altın harflerle yaz mahlasımı.Halvetim kasvet,kem gözlere şiş!...
Cadü ya herru!.. ya merru!.. kaf-kef, gölge haramilerine bir selam çak!..
Abile patladı,demlenir simam,nüşinrevandan handan ummmam ben.
Ahu-yi felek mum,ben şamdan.Düşmez kalkmaz bir Allah`tır uyan!..


Sago sus!...husus derin çukurda içine sin,pusu kuran huşu içinde gözlerinde kin belirgin.
Vay senin şu kindar halin.Hin pilanların var hin.Cenin büyüdü savaşa girdi silahlarımı bana verin.
Yardan sarkıttığın dostlarından kaçının ipini tuttun ? Onlar güldü,sen somurttun.Kalbinde kaç gül kuruttun?
Hatıralarından yüzde kaçını unuttun? senin adını anmamak şartıdır dostluğumun.
Rap ten olma gökyüzünün güneşi sago bu benim yüzüm.Gölgeme sığınır mana özüm,hicran çölüne düştüm.
Yüz pınar yaş akıtsın gözüm.Kendi başıma öğrendim,kendim büyüdüm.Dudaklarımla gömdüm.

Sanma şâhım herkesi sen sadıkâne yâr olur
Herkesi sen dost mu sandın belki ol ağyâr olur
Sadıkâne belki ol âlem de serdâr olur
Yâr olur ağyâr olur serdâr olur dildâr olur.

Altın harflerle yaz mahlasımı.Halvetim kasvet,kem gözlere şiş!...
Cadü ya herru!.. ya merru!.. kaf-kef, gölge haramilerine bir selam çak!..
Abile patladı,demlenir simam,nüşinrevandan handan ummmam ben.
Ahu-yi felek mum,ben şamdan.Düşmez kalkmaz bir Allah`tır uyan!.. 


6 yorum:

  1. ben baytarla tanımıştım sagopayı severim o şarkıyı.
    bunun sözler güzelmiş de tarz beni aşıyor

    YanıtlaSil
  2. niye değiştirdin ki sayfa düzenini?
    ben seviyordum o fotoları ;)

    YanıtlaSil
  3. girly bu sayfa düzenini beğenmedinmi yahu,bak bunlarda süper fotolar , azcık böyle dursun değiştiririm yakında,ben çabuk sıkılıyorum ;)

    sagopa çoğu kişiyi aşıyor,bende dahil,zaten o yüzden seviyorum onu...

    YanıtlaSil
  4. Sagopa, namı diğer kaf-kef namı diğer kajmeran, namı diğer cümle mühendisi ... 20 ye yakın mahlası var şahsının ancak sevdiklerim yada en çok kullandıkları bunlar. evet ben çok dinledim zamanında. öyle garip bişey ki, bi ara dinlersem takıyorum sonra bi süre hiç dinleyemiyorum. sözler beni çok sarıyo çünkü.
    selam bu arada ^_^ cafe yaşam dan tık tık ladım pencereni, kaçtım ama izleniyorsun ;)

    YanıtlaSil
  5. cafe yaşam hoşgeldin bloguma,aynı tarz müziği seviyor olmamız harika,böyle insanları kendime yakın hissediyorum,sık sık görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  6. hoş gördüm ^_^
    ben de bende, kendime yakın hissediyorum böyle olunca
    ama o kadar çok yazının girişindeki bazı kısımları kendime benzettim ki anlatamam :) benm de belli bi tarzım yoktur ama sagopayı severim .. hele de bu şarkısı süperlerden ..

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...