5 Ağustos 2012 Pazar

Batman Başlıyor (1) - Batman Kara Şövalye (2)

Batman serisinin üçüncüsü olan Kara Şövalye Yükseliyor bugünlerde vizyonda yerini ala dursun ben ve sevgili eşim serinin son filmini izlemeden önce bir flashback ihtiyacı hissettik. Unuttuğumuz ne kadar sahne-replik varsa hatırladık. Bu bizim geleneğimiz oldu artık, seri bir filmin yeni bölümünü izlemeden önce eskilerinin üstünden geçmek...

Bazı filmleri peşpeşe izlemek farklı zamanlarda farklı bölümlerini izlemekten daha heycan verici, Batman serisi de öyle...

Öncelikle serinin başrol oyuncusu Christian Bale hakkında size bilgi vermek istiyorum, bence O inanılmaz biri, olağanüstü bir oyuncu. Oynadığı her rolün hakkını verenlerden. Makinist denen bir filmi var ki baştan sona bende henüz izlemedim ama o film için 55 kiloya indiğini biliyorum. Nette gezerken Christian'ın kilo değişimini gösteren yandaki resmi buldum. Fark gerçekten inanılmaz. O kadar çok kilo alıp vermişki!
wiki bilgilerinden altını çizmek istediklerim;
Genel bilgiler
Doğum adıChristian Charles Philip Bale
Doğum30 Ocak 1974 (38 yaşında)
PembrokeshireBirleşik Krallık[1],İngiltere
Uyrukİngiliz
Evlilik(ler)iSandra Blažić (2000-günümüz)
Meslek(ler)Oyuncu
Etkin yıllar1982–günümüz

Filmografi[değiştir]

YılİsimRol
2010The Fighter (Dövüşçü)Dicky Eklund
2009Public Enemies (Halk Düşmanları)Melvin Purvis
Terminatör 4: KurtuluşJohn Connor
2008The Dark KnightBruce Wayne/Batman
20073:10 to Yuma (3:10 Yuma)Dan Evans
I'm Not There(Beni Orada Arama)Bob Dylan/John/Jack
2006The Prestige (Prestij)Alfred Borden
Rescue Dawn(Şafak Harekatı)Dieter
2005The New World (Yeni Dünya)John Rolfe
Harsh Times (Acımasız Hayat)Jim David
Batman Begins (Batman Başlıyor)Bruce Wayne/Batman
2004Howl's Moving Castle (Yürüyen Şato)Howl
The Machinist (Makinist)Trevor Reznik
2002Equilibrium (İsyan)Cleric John Preston
Reign of Fire (Ateş Krallığı)Quinn Abercromby
Laurel Canyon (Laurel Kanyonu)Sam
2001Captain Corelli's Mandolin (Corelli'nin Mandolini)Mandras
2000Shaft (Korkusuz)Walter Wade, Jr.
American Psycho (Amerikan Sapığı)Patrick Bateman
1999Mary, Mother of Jesus (İsayı Doğuran Meryem)Jesus of Nazareth
A Midsummer Night's Dream (Bir Yaz Gecesi Rüyası)Demetrius
1998All the Little Animals (Tüm Küçük Hayvanlar)Bobby Platt
Velvet GoldmineArthur Stuart
1997MetrolandChris
1996The Portrait of a Lady (Bir Kadının Portresi)Edward Rosier
The Secret AgentStevie
1995PocahontasThomas
1994Little Women (Küçük Kadınlar)Laurie
Prince of JutlandAmled
1993Swing Kids Thomas Berger
1992NewsiesJack “Cowboy” Kelly
1991A Murder of QualityTim Perkins
1990Treasure Island (Televizyon)of AnnaAlexei

Jim Hawkins
1989Henry VFalstaff’s Boyasd
1987Empire of the Sun (Güneş İmparatorluğu)Jim Graham
Mio in the Land of FarawayJum-Jum
Heart of the CountryBen Harris
1986Anastasia: The Mystery 

Batman serisinin ilkine  dönersek, 2005 yapımı film, ilerde Gotham korucusu, kara şovalye olacak Bruce Wayne'nin acıklı hayat hikayesi ile başlıyor. Yarasalardan korkan çocuk Bruce trajik bir şekilde ailesini kaybeder ve bundan kendini sorumlu tutar. Sonrasında kötülüklerle savaşabilmek için dünyayı dolaşır ve dövüş teknikleri öğrenir, kendini yetiştirir, modern zamanın ninjası gibi.. Gotham'a geri döner ve artık o Batman olmuştur... Birinci filmin sonunda Joker'in kartlarını görüyorsunuz, ki bu ikincisi gelecek demek ve gelmişde...


İkinci Batman'de başrol kötü karakter Joker, ilkine göre daha çok aksiyon var, film artık bitiyor diyorsunuz, kalan dakikalara bakıp bir yanlışlık var diyorsunuz ve o anda Joker elindeki başka bir kozu Batman'in önüne sürüyor... 


Bu bölümde duygusal anlar da var, Batman'in çocukluk aşkı Rachel'ı önce bölge savcısına kaptırıyoruz sonra Jokerin hain planlarına kurban veriyoruz... Bu tarz kahramanların nedense aşk hayatları pek iç açıcı olmuyor, bu anlamda Batman için mutsuz son!


Filmde unutulmaz replikler var, açıkçası filmi izlerken durun ben bunları not etmeliyim demek isterdim ama alacağım cevabı biliyordum, bizim evde film izlerken filmi durdurmak  asla asla yapılmaması gereken birkaç şeyden biri... Zaten neyse ki birileri bunu yapmış ve bende netten beğendiklerimi burda toparladım;


” Korkuyu birinin üzerinde kullanmak için önce kendi korkularının efendisi olmalısın. “


” Neden düşeriz, Bruce?  Tekrar ayağa kalkmayı öğrenebilmek için.”  (Thomas Wayne) (Batman'nin babasıdır.)


” Suç, toplumun aşırı anlayış göstermesinden çoğalmıştır.” (Ducard)


” Sorun aslında ne olduğum değil, yaptığım şeyler beni diğerlerinden ayırır. ”(Rachel Dawes)


” Planı olan bir adam gibi mi duruyorum. Benim ne olduğumu biliyor musun? Ben arabaları kovalayan köpek gibiyim. Eğer yakalasam bile ne yapacağımı bilemem. Anlarsın ya… Ben sadece yaparım. ” (Joker)


Onu kovalıyoruz çünkü buna dayanıyor. Onu kovalıyoruz çünkü o kahraman değil, sessiz bir nöbetçi, dikkatli Bir koruma… O, Karanlık Şövalye…


” Why so serious ? ” (Joker)


” Hadi şu yüze bir gülümseme koyalım.” (Joker)


” Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir. “


” Tetiği çekmek gitar çalmaktan daha kolay, yok etmek yaratmaktan daha kolay. “


” Ya kahraman olarak ölürsün yada kötüye dönüşmeni izleyecek kadar uzun yaşarsın. “


” Bazı insanlar, dünyanın alevler içinde kalışını seyretmek ister. “ (Alfred Pennyworth)


Filmde Joker karakteri kuşkusuz çok önemli bir yere sahip , yıllar geçsede unutulmayacak bir karakter. Oyuncu Heathe Ledger Jokerle adını tarihe yazmış bir oyuncu bence, keşke bukadar erken kaybetmeseydik onu... Heathe 79lu çok genç biriydi, oscar ödüllü bir oyuncuydu, o 2008de, evinde, reçeteli ilaçları yanlış kullanması sonucu öldü,yada bize söylenen bu...


Gelelim puanlara;


Batman Begins için;
Sinemalar Puanı 9.1/10 
Imdb Puanı 8.3/10
fiLmmaniA Punaı 9.5/10 


Kara Şovalye için;

Sinemalar Puanı 9.3/10 
Imdb Puanı 8.9/10
fiLmmaniA Punaı 9.7/10 

Kara Şovalye Yükseliyor'u yarın sinemada izliycem, şuan inanılmaz heycanlıyım, eğer arkadaşlarımla birlikte izlemek için söz vermiş olmasam bugün gitmiştim! İzlenimlerim ilk fırsatta burda...

3 yorum:

  1. güzel bişi yapmışsınız. iyi fikir. üçü izledikten sonra ben de biri ikiyi izleyim diyordum.

    bale'in yeni filmi geliyo çok iyimiş.
    :)

    YanıtlaSil
  2. bu filmlerin hemen hepsini izledim.
    bence amerikan sayko ilk filmi.
    :)

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...