9 Ağustos 2012 Perşembe

Kara Şövalye Yükseliyor_Dark Night Rises (Batman3)

Heyecanla beklediğim filmi nihayet geçen pazartesi izleme şansım oldu...
Aslında 10 gündür bunun planını yapıp sonra arkadaşlarımın bir çoğu tarafında  ekilmiş olsam da totalde 4 kişi ile de gayet eğlenceli bir akşam oldu bizim için...

Dikkat bu yazı film hakkında fazla detaylı bilgi veriyor olabilir!!!

Birinci ve ikinci bölümlerinin üzerinden yeni geçmiş olmamın ve büyük büyük bekletilerimin olması nedeniyle biraz hayal kırıklığıyla ayrıldım sinemadan.. Nedenlerinden en son bahsederim, önce beğendiğim kısımları;


Filme yeni giren Bane kötü karakteri ve onun şırfıntı sevgilisi piyangodan çıkar gibi değilde eski bölümlerdeki bazı kişilerle bağlantılı olduğu için bu noktayı takdir etme gereği duyuyorum.. (az rastlanır-hoş bir detay bence, biliyorsunuz birçok filmde karakterleri damdan düşer gibi filmlere dahil ediyorlar)..

Batman 2'de Rachel öldüğü için Bruce'ye yeni bir sevgili gerekiyordu ki bu kedi kızı ona çok yakıştırdım, uyumlu bir çift olacakları kesin, sıradan bir sevgili Batman'i kaldıramıyordu ki senarist güzel bir kararla ikinci bölümde onu öldürmüştü şimdi ne kadar haklı olduğunu daha iyi anlıyorum...


Batman'in hava aracını çok beğendim... ( ama hala Batmobil favorim, bir ara filmde kedikız kullandı ona da çok yakışmış)...

Aksiyon sahneleri yine çok iyiydi, kesinlikle eleştirilecek bir tarafı yok...

Kurgu çok iyiydi, Alfred'in sürekli Bruce Wayne'e nasihat edip artı bir noktada benden bu kadar demesi gerekiyordu, ki o nokta çok güzel zamanlanmıştı...

Bane ve Batman'in ilk karşılaşmaları ve devamındaki senaryoyu beğendim, yani iyi ve kötü karşılaşır, iyi kötüyü yener ve film biter gibi bir klişe yoktu, senaryo bu noktada zirve yapıyordu bence...

Aslında daha bir çok nokta var dikkatimi çeken ve beğendiğim ama yeter, sonra gene abartmışsın demesinler...Ben detaycıyım ne yapıyım...

Beğenmediğim noktalar; Bruce Wayne'i Batman olarak az görmüş olmak,

Jokeri görememiş olmak...


Filmi izlerken çoğu zaman sıradan (ama muhteşem) bir aksiyon filmi izliyormuşum hissine kapıldım, nedeni sanırım sevmediğim maddelerin ilki... Yani filmde Batman büyüsünden çok koptum... Beklentimin altında olmasının nedeni bu sanırım, özellikle Batman 2'yi izlerken her karede Batman izlediğinizi hissediyorsunuz ama bunda sağlam bir aksiyon filmi, o kadar gibi geldi...

Neticede artı ve eksileri toplarsak, tabikide çok beğendim, ama dediğim gibi 1 ve 2 deki gibi büyülenmedim, hepsi bu...


Batman serisinin son filmi diyerek giderken içim biraz burkuktu, devamının gelmeyeceğini bildiğim filmleri izlerken hep aynı şeyi hissediyorum, sevdiğim bir kitabın son sayfalarını okurken hissettiğimle aynı.. Aslında KPSS sınavından sonra da aynı şeyleri hissetmiştim, ne yapıcam ben şimdi duygusu, piç gibi ortada kalmışlığın ezikliği gibi... Ama safın önde gideniymişim, Batman serisi bitiyormuş, evet ama yeni bir serinin ilk sinyalleri filmin sonunda geldi  Batman&Robin ve biraz rahatladım, biraz da gerildim; ya bu yeni seri klişe Batman&Robin hikayesine düşerse...

Çok uzatmadan puanlara gelelim;

Sinemalar Puanı 8.9/10 
Imdb Puanı 9.1/10
fiLmmaniA Punaı 9.0/10 

4 yorum:

  1. ha haaaa hadi hadiii güzeldi. bikaç gün önce arka arkaya izledin de ondan bu sana daha hafif ve buruk geldi. ve bitmesi iyi böle tadında kalır. ama endişelenme 3-5 yıl sonra başka bir yönetmenle döner. bitmesi olanaksız.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğim şeylerin bitmesini sevmiyorum ben yaa, aptal bi şekilde bağlanıyorum her şeye, ben başka batman istemiyorum, bunun devamını istiyorum, diğer seriler çizgifilm gibi bunun yanında :)

      Sil
  2. Henüz izlemedim sanırım netten izleyip öyle karar vericem. Senin bu yazından sonra beklentilerimi yüksek tutmamakta fayda var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı izledikten sonra yorumunu merak ediyorum, bakalım bakalım aynı fikirdemiyiz...

      Sil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...