11 Aralık 2012 Salı

Aşk ve Gurur

18.yy sonlarında sınıf ayrımının çok ama çok hissedildiği bir dönemde beş kız kardeşinzengin koca bulup bütün aileyi sefaletten kurtarma çabalarını anlatıyor, iş yok güç yok varsa yoksa balolar ve balolarda zengin çocuklar... Bizim beş kızın en güzeli zengin bir aday bulur kendine, işler pek de istediği gibi gitmez, diğer tarafta gururlu kız kardeşi ve zengin bir o kadar da gururlu başka bir çift vardır... Olaylar kızların sürekli "erkek" aşkıyla yanmaları üzerine, babaları ölse beş kız ve anneleri ortada kalacak, işte o yüzden kızlardan en az biri evlenmek zorundadır... Kızların annesi de çok fena fettan bir hatun, kızı yemeğe yağmurlu havada at üstünde gönderiyor ki yolda hasta olsun, adamın evinde kalmak zorunda kalsın, iyice aşık olup evlensiler diye, nasıl plan?

Elizabeth ve Darcy arasındaki aşk, her saniyesi insanı geren cinsten, filmin sonuna kadar bir türlü orta yolu bulup birbirlerine güzel şeyler söyleyemiyorlar, onlara: "aşkta gurur olmaz gençler!" demek istiyorum...

Film güzel, puanlarıda öyle, imdb:7.7,sinemalar,8.2 vermiş, filmmania:8.0

Hamiş: filmin türünü aşk gerilimi şeklinde değiştiriyorum kendimce, ve bence tam kızsal bir film, toplayın bütün  kız arkadaşlarınızı hep birlikte izleyin kızlar;)

2 yorum:

  1. seyrettim.
    bak bi de geçen yıl var jane eyre.
    olga skolimovski de diye bi kız oynuyo o da iyi.
    :)

    YanıtlaSil
  2. hımm onuda bir ara izlim ben;)

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...