7 Aralık 2012 Cuma

Bir Mafya Hikayesi Les Lyonnais (A Gang Story)

Film 1970lerde geçiyor, konusu kısaca bir mafya babasının nasıl baba olduğunun hikayesi... Kurgu çok başarılı, genelde bu tarz filmleri sevmiyorum, çabuk sıkılıyorum ama bunda sıkılmadım, hikaye günümüzle başlıyor, eskiye gidiyor, bakmışsınız geri gelmiş, hooop tekrar geçmişe vs şeklinde devam ediyor...

Mafya babası adı için momon komik bir isim olmuş ama adamın adı Momon, çocukluk arkadaşı ile kiraz çaldığı için hapse düşüyor, sonra yoksulluk vs nedenlerden bela peşlerini bırakmıyor, bir anda kendilerini mafyanın göbeğinde buluyorlar, ne zaman bu mafya Momon ve ailesini tehlikeye atıyor, Momon "kendi çetemi kurarım" mantığına bürünüyor... Olay böyle devam ediyor, eh nasılını merak edenler izlesin ;)

Imdb 6.8, sinemalar 6.9 vermiş, ben dediğim gibi çok tarzım olmamasına rağmen beğendim ve 6.0...
Tiplere bakarmısınız, süperler... Ortadaki Momon'un gençliği, yaşlı hali daha karizmatik bir tip... Film sanırım yaşanmış bir hikayeye dayanıyor, haftasonu canı sıkılanlar için ideal, filmde şunu çok güzel özetliyorlar; hepimiz sakin huzurlu ve mutlu bir aile ortamının hayalini kurarız, Momonda öyle, iyi seyirler...

1 yorum:

  1. heey izlicem. eski tarz polisiye. güzeldir.
    bi de başrolda gerard lanvin var.
    klas fransız oyuncu.
    :)

    YanıtlaSil

hey sen! okuyup geçme,yorumunu miras bırak bana...